PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

lördag 28 mars 2015

MC-semester 1973

Motorcyklar och camping har alltid hängt ihop. Det är lätt att slänga på ett tält på mc:n och dra iväg. Här är jag och några vänner på vår första utlandssemester på mc. Året är 1973 och jag tror platsen är Rimini i Italien. Nyvaken Perra och uppdukad frukost på sadeln på min nya Honda 750 -73. Framför mig ligger min Bell integralhjälm. Heltäckande hjälmar var en nyhet i början på 70-talet och den var svindyr och fruktansvärt bullrig i höga hastigheter. Där grundlade jag tyvärr min tinnitus...


Frukost vid någon tysk rastplats. Ja, på den tiden tältade vi faktiskt vid rastplatser, något jag aldrig skulle göra idag.


Vi passade också på att besöka Venedig. Jag ser att jag har plånbok med reskassa i bröstfickan på jeansjackan. Tydligen inte en tanke på ficktjuvar!


2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! En ny Honda 750 four 1973 kan inte varit billig den heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill minnas att jag gav 12300 kr för den. Egentligen stod den nya Kawasaki Z900 högst på önskelistan, men den var ett par tusenlappar dyrare och alltså över min ekonomiska smärtgräns. Man skulle ju ha råd att köra också och en tre veckors resa till Italien var inte gratis.

      Radera