PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

onsdag 13 maj 2015

En resa till USA 12 Hoover Dam och Valley of Fire

Dagens första resmål var Hoover Dam. Jag besökte Hoover Dam 2013, men eftersom mitt ressällskap aldrig fått tillfälle att se detta mäktiga byggnadsverk så blev det ett besök även detta år. 











Lite mer om Hoover Dam och dess historia finns i ett inlägg från 2013 på min förra blogg HÄR.




Vi åkte vidare till Valley of Fire, ett område där landskapets färger är fantastiska!











Skymmning i den trevliga lilla staden Springdale som ligger i staten Utah. Här var två nätter bokade för ett besök i Zion National Park.



Denna dags körning Las Vegas - Zion National Park, en sträcka på ca 40 mil.

3 kommentarer: