PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

lördag 16 maj 2015

Vette-Seläter Camping

Seläter Camping, eller Vette Fritidscentrum som det hette tidigare, ligger strax utanför Strömstad.
Läge för lite trevlig bilspaning!











Vid Vätte Fritidscentrum fanns också Ranchen som anordnade ridläger. Ranchen öppnades 1964 och drevs av Willy och Gerd Herrey, alltså föräldrarna till bröderna Herrey som vann melodifestivalen 1984 med låten Diggi-loo, diggi-ley. Barnen Herrey började sin musikaliska karriär på Ranchens restaurang under namnet "Herrey´s Poporkester".
Sommaren 1970 tog jag och en kompis motorcyklarna till Strömstad. Pengar var då en bristvara och eftersom kompisen var bekant med familjen Herrey så åkte vi till Ranchen och fick ett rejält mål mat och en sovplats. Tack Gerd och Willy! 
Familjen Herrey samlad framför Ranchen.



Inspirationen till detta inlägg om Vette Camping kommer från ett inlägg på Instagram av Tony D. Många fina bilder om ni söker på "bytonyd".
bytony på Seläter Camping 1974

3 kommentarer:

  1. Där har man varit flera gånger och campat, fikat eller spelat minigolf. Blev dock aldrig bekant med familjen Herrey.

    SvaraRadera
  2. Kom hit via Tonys länk! Min syster var här på ridläger några somrar och det var så spännande tyckte jag som var för liten att vara med ;)

    SvaraRadera