PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

tisdag 8 september 2015

En resa till USA 18. Los Angeles, Highway 1

Från Williams blev det sträckkörning till Los Angeles, ca 75 mil. Venice Beach och Santa Monica gillar jag, men i övrigt tycker jag LA är en ganska trist storstad. Det är min åsikt och andra tycker annorlunda. Eftersom mitt ressällskap inte varit i LA tidigare gjordes besök i Hollywood och Beverly Hills innan vi drog ner till underbara Venice Beach. Här finns en härlig mix av människor, arkitektur, restauranger och strandliv.





Gatukonst som lurar ögat. Kolla noga på fönstren, allt är en målning på en husvägg!





Efter en natts god sömn i Venice körde vi Highway 1 norrut mot San Franscisco. Ett stopp i Santa Barbara som är ett trevligt ställe med underbar strand och en trevlig pir.


Utanför piren låg ett märkligt fartyg. Marinens kanske? Nej, en lyxyacht kallad "A" som ägs av ryske multimiljardären Roman Abramovich. Byggkostnad 2,4 miljarder... I aktern syns ett båtgarage för lite mindre farkoster.


Fantastiska Highway 1.





På besök i mäktig Redwoodskog.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar