PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

onsdag 18 november 2015

Igår

Igår den 17 november 1995 såg det ut så här på Göteborg Central. Torsdag den 16 november hade jag en tur till Skövde där jag skulle övernatta. På fredagen skulle jag bara köra hem ett tåg till Göteborg tidigt på morgonen och såg fram emot en lång ledig helg med familjen. På kvällen när jag körde upp till Skövde började det snöa. Snöandet och blåsten tilltog och när jag parkerade mitt tåg för natten var det rejäl snöstorm. Efter en natts god sömn på Hotell Majoren skulle jag gå ner till stationen men fick knappt upp hotellets ytterdörr. Det var meterhöga drivor och inte en bil på gatorna. På den tiden hade vi inga mobiltelefoner så det var bara att pulsa i drivorna ner till stationen. Väl där ringde jag upp tågklareraren och frågade lite försynt om det skulle bli någon tågkörning. "Du, det går inga tåg, inga bussar och inga bilar så gå du och lägg dig igen", var svaret jag fick. Jag kom hem till Göteborg drygt ett dygn senare än planerat och kunde skriva 26 timmar övertid. Bra betalt för att göra ingenting!
Bild: Göteborgs Posten

När jag väl kom hem blev det snöskottning och mina barn gjorde en stor fin snögubbe.




2 kommentarer:

  1. ... och jag skulle som vanligt denna dag köra en typ av linjelagd sjukresebuss från Borås och runt om till utkanterna i Sjuhäradsbygden. Jag fick inte ut min bil på morgonen men döm om min förvåning när lokalbussen kom till min ändhållplats utan att sätta sig fast (då blev jag impad av Borås Lokaltrafiks nya 1995 års bussar) så jag kunde ta mig ned till Centrum. Men väl nere på Brodals bussgarage blev det ingen körning ut till Ölsremma och vända. Vi satt några timmar på Brodal och väntade men det blev inte bättre väderlek så jag började pulsa hemåt... puuuh :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla har vi väl något minne från den dagen!

      Radera