PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

fredag 6 november 2015

Polisbil

En spännande svensk polisbil med siren i grillen, extraljus och sökarlykta. Jag kan inte så mycket om amerikanska bilars fabrikat och årsmodeller, men efter lite forskning på nätet ser det ut att vara en Ford Country Squire Woodie av årsmodell 1951.
Två rejäla antenner tyder på att bilen är utrustad med polisradio.
Larsson som kan mycket om blåljushistoria kanske vet mer om denna bil?



En intressant sida om radio i polisbilar finns HÄR.



2 kommentarer:

  1. Jag TROR att jag läst att denna bil användas av Statspolisen och transporterade vågar som användes till att väga lastbilar.

    SvaraRadera