PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

söndag 13 december 2015

Julklappstips

Många trevliga prylar i Teknikens Värld 1966! En sportig bilrock till far och en elegant bilhjälm till mor. Jag själv är en anspråkslös man som blir nöjd om tomten kommer med en papperskorg för 4:25 kr från Åhléns. Mugghållare, fack och hyllor finns i alla bilar, men aldrig någon riktig skräpkorg. Varför är det så? Är det bara i vår bil det ligger godispapper, bensinkvitton, parkeringskvitton, broschyrer mm i hela bilen efter en resa? Visst kan man ha en plastkasse på golvet men jag saknar en riktig skräpkorg som är lättillgänglig och lätt att tömma.



2 kommentarer:

  1. En sån där vippströmbrytarpanel var ju ett måste.

    SvaraRadera
  2. Å vad dyra bandspelarna var! Köpte en ny 1971 och den gick på runt 500:- på den tiden. Appropå skräp så har jag alltid en liten plastpåse hängandes över växelspaken.

    SvaraRadera