PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

onsdag 13 januari 2016

Idre

Då blir det ett kolorerat vykort igen, denna gång från Idre. Byggnaden på bilden är Idregården.


En färglös Idregård.


VW vid Grängesvallen Idre..



Härliga bilar vid Nipfjällsvägen. 





Vinter i Idre.


Ett foto som jag hittade inne på restaurang "Byvägen 30". Restaurangen har funnits i Idre sedan 50-talet under namn som 
Karl XII, Renen, Älgen, Fjällgården och senast Njalla.


I juni 2015 såg restaurangen ut så här. Macken är borta men möjligheten att äta och sova finns kvar. Jag och min dotter var på genomresa och åt lunch på "Byvägen 30". Utmärkt mat och trevlig personal!




1 kommentar: