PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

måndag 13 juni 2016

Road Trip 2015 dag 10

Resans sista dag startade med en morgonpromenad genom den gamla kurorten Hot Springs. Det är en trevlig liten stad med mer än 35 vackra sandstenshus och bebyggelsen känns nästan lite franskinspirerad. Genom staden flyter Falls River, men det var mer gräs än vatten i flodfåran när jag var där.

Strandpromenaden är mycket vacker.

Är någon intresserad av en Airstream så finns en sådan till salu i Hot Springs.



En ödegård i Wyoming.

Magen behövde sitt så jag stannade till i staden Lusk. Här finns Silver Cliff Hotel, byggt 1910. På 1920-talet erbjöd man radiumbad som sades bota en mängd olika sjukdomar som gikt, åderförkalkning, muskelsvaghet och reumatism. Senare visade det sig att radium istället var fullkomligt livsfarligt och kunde orsaka bl.a. cancer.
Hotellet har varit stängt i många år, men är nu sålt och ska börja renoveras i juni 2016. Köparen fick också med några spöken på köpet då det anses att byggnaden är hemsökt.

Matstället "B-Q Corral" i Lusk hade stängt för säsongen annars hade det varit trevligt att äta på detta nostalgiska ställe. Man kör in bilen under taket, beställer sin mat och äter i bilen eller vid de utställda borden.

Två intressanta husvagnar som säkert går att få loss till ett hyfsat pris.

Först kommer två lok

...sedan en rad kolvagnar

...och ännu fler kolvagnar

...och sist i tåget ytterligare två lok. Tågen är långa i USA!

Den här fina Peterbilt boskapstransporten har jag visat förut, men den tål att visas igen.

Volvo och Peterbilt, vilken som är snyggast är upp till betraktaren att avgöra.

Så var jag då tillbaka på flygplatsen i Denver och det var dags att lämna tillbaka den Jeep Cherokee som tagit mig 550 mil 
på 10 dagar.

Mitt tidsschema var komprimerat, men det höll och jag fick se otroligt mycket. Jag trivs väldigt bra i USA så det är inte omöjligt att det blir fler resor.

Sista dagens körsträcka.

Resans totala körsträcka.

1 kommentar: