PerrasMotorNostalgi

Perrabolo är en fortsättning på min tidigare blogg PerrasMotorNostalgi. Titta gärna in även på TuristbussN200.se där jag är en av medarbetarna.

lördag 8 april 2017

Myrviken

Så är vi då i Myrviken efter att ha färdats med tåg, buss och färja.

Myrviken ca 1950.

I slutet på 50-talet byggdes denna Esso-mack med tillhörande verkstad. I nedre högra hörnet syns Mejerihandeln, nuvarande 
ICA Porten.

Esso-macken blev senare Statoil. Bilden från 2011 är lånad från bloggen Imperial58.
Foto: Imperial 58

Vid ett besök i juni 2015 var macken omskyltad till INGO.

ICA Porten, tidigare Mejerihandeln, juni 2015.

Mejerihandeln och mejeriet. Mejeriet byggdes 1943 och lades ner 1974. I byggnaden har också funnits ett tunnbrödsbageri. Det har också funnits en Caltex-mack i anslutning till Mejerihandeln vilket syns HÄR.

Samma vy på Google Street View.



1 kommentar:

  1. Macken har jag både tankat & handlat på, även ICA har jag handlat på.
    Bilden på Essomacken hade varit trevlig att få visa i min fb-grupp Mack & Motell https://www.facebook.com/groups/179124112604259/

    SvaraRadera